lördag 31 januari 2009

Efter midnatt

...känns som jag stirrar mig blind på klockan, är inte ett dugg trött. Men jag måste gå och lägga mig om jag ska orkar jobba i morgon, eller rättare sagt om någon ska orka med mig i morgon på jobbet. Idag var det jätte lugnt på jobbet när jag kom dit. Gjorde i ordning skyltar för måndagens olika kampanjer. Skyltade om igår föresten. Jätte nöjd, för den sticker verkligen ut. Men det behövs ju i dessa dagar med finanskrisen, då behövs det något som lockar eller fångar kundens intresse.
Som sagt allt var lugnt, för att några timmar sedan välla in folk. Hade hand om tre kunder samtidigt. Tur att man inte är karl-ja menar så man kan göra flera saker samtidigt hihi....
Sen efter en halvtimmes ström av kunder blev det lika tyst igen som det var innan. Precis som en ketchup-flaska, först kommer inget, sen kommer allt på en gång.
Har kommit på ett bra sätt att dra in mer kunder, mina arbetskompisar kiknade av skratt när jag kom med idén. Det är nämligen så att det spelar ingen roll hur tomt det är och har varit i butiken, så när man ska till och fika, hällt upp kaffet och precis slagit ner rumpan i stolen så plingar det och kunder kommer in. Finns inget annat än att lämna koppen och gå ut. Sen hinner man inte mer än sätta sig förrens det är dags igen för nästa kund. Verkar som en stor skylt lyser över butiken: KOM IN OCH STÖR OSS-VI FIKAR!!.
I allafall så med det som bakgrund så säger jag: Jag vet hur vi ska kunna dra mer folk till butiken. -Hur då svarar de andra?! - Det är enkelt, svarar jag. Vi sitter här i köket och fikar hela dagen, eftersom det alltid kommer kunder när vi fikar.
De andra börjar skratta och tillägger: -Ja å när chefen kommer och klagar för att vi inte står i butiken, så svarar vi att vi jobbar för fullt. Vi lockar hit kunder.
Gissa om diskussionen på gick och skratten blev allt värre.

Nä nu ska jag släppa ut Bosse så han får kissa, sen ska jag förflytta mig till sovrummet och kalla på John Blund

God natt alla goa människor

1 kommentar:

  1. God natt! jag sitter här jag med, i natten och stirrar. Slösurfar runt och väntar på att bli trött..
    Kul det lät med kissnödig bosse och John som skulle in i sovrummet.
    Jag såg en bild av en stor karl (Bosse) som var instängd i sovrummet och ville ut därifrån för att gå på toa. Och så John (Blund) som vill in i sovrummet, nykissad och klar.
    ;))
    Kanske bäst jag går och lägger mig i allafall. Tror du inte???
    ;))

    Kram!

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...