fredag 9 januari 2009

Mångalen

I natt är månen full och en god sömn kan jag ju se mig om i stjärnorna. Natten till idag kunde jag inte sova överhuvudtaget och det lär ju inte bli bättre i natt då den är full. Låg och vred mig fram till kl 01, sen gick jag upp och tog med mig en av hundarna ut en stund och beundrade månen som så fint lyser upp natten. Efter en stund gick jag in igen och försökte somna. Men icke sa nicke. Gav upp och slog på dumburken. Inte så smart, bättre om jag hade försökt läst en bok eller löst ett korsord.

Har sömnproblem sen några år tillbaks pga av smärtor efter en trafikolycka. Men jag har alltid påverkats av fullmånen, sovit dålig dagarna innan, under och efter fullmåne enligt min mamma.

Var ledig idag, skönt var det så jag inte gick runt som en zombie på jobbet. Körde sambon till jobbet 06.30. Väl hemma vid 07 kröp jag ner under täcket och ropade upp hundarna i sängen. Slog på nyhetsmorgon och såg på nyheterna. Somnade faktiskt en liten stund. Vaknade kl 08, gick upp och gjorde mig i ordning, skulle ner på Arbetsförmedlingen på ett möte. När det var slut träffade jag några kompisar i väntrummet, satt o bubblade en stund tills det gick upp ett ljus för mig och jag insåg att jag måste åka. Åkte och handlade mat, åkte hem med varorna. Hämtade hundarna och åkte till kompisen J och så tog vi en långpromenad med hundarna. Sen åkte jag till djurmagasinet och pratade lite med kompisen N som jobbar det. Pratade lite foder osv. Efter att ha babblat en bra stund utan att tänka på att tiden springer iväg fick jag ett mess från sambon som undrar om jag kan komma och hämta honom en halvtimme tidigare. Så det var bara att pallra sig in i bilen och åka hem med hundarna. Sen hämta B på jobbet och sen åka och hämta barnen på fritids.
Känner mig helt slut, orken är borta och hoppas verkligen på en godnatt sömn. Ska upp och jobba i morgon.

Får jag inte sova i natt så kommer jag gå ut med min gyllene harpun, siktar på vår vackra måne och skjuter fast harpunens spets på månen och hivar in den så jag får sova. Annars finns det la en risk att jag blir mångalen....hihi.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...