söndag 4 januari 2009

Nytt år, nya tag

Nytt år och jag glömde helt bort att ge några nyårslöften. Men å andra sidan, slipper jag få dålig samvete den dagen jag bryter löftet. Hade fullt upp vid tolvslaget med att hålla koll på barn och hundar så mina tankar fick komma i andra hand.

Tänkte börja det nya året med att skaffa mig en blogg, älskar ju att skriva men har inte haft tid med det på länge. Så mkt annat som kommit mellan. Men nu så ska jag ta mig tid att börja skriva. Men ni får har överseende med nåt stavfel här och där. Ibland händer det att tangenterna har bytt plats och så slinker det in en annan bokstav i nåt ord.

Hade det supertrevligt under nyår. Var uppe i fäboden med familjen och med vänner och deras barn. Så skönt att komma bort från huset, elektricitet och tvn. Uppe i fäboden finns varken electrisitet, rinnande vatten eller spolande toaletter. Helt underbart med andra ord. Alla vuxna hjälptes åt med att ordna vatten, bära in ved till stugorna, ja med allt medans barnen lekte utan att tjata om tv-spel, tv, filmer osv. Hundarna fick springa ute i det fria utan att vi behövde vara rädda att de skulle springa fram till nån människa som är hundrädd.
Så skönt att umgås utan tv och andra bekvämligheter. Barnen och hundarna sov som stockar och även vi vuxna för den delen.
På nyårsdagen efter skoteråkning och korvgrillning körde jag hem våra vänner medans Benke packade ihop barnens saker. Senare på kvällen efter att ha lastat ena skotern på släpet körde vi hem barnen till deras mormor.
Jag o Benke bestämde oss för att stanna kvar i fäboden en natt till med hundarna. Så efter att ha lämnat barnen åkte vi hem och hämtade lite mer mat och kläder och åkte upp till fäboden igen.
Helt underbart. Så skönt att umgås utan den j*vla tv o electrisitet. Spela spel och prata o bara umgås.

Men nu är vi hemma och försöker ta rätt på all packning vi hade med oss. Jag fattar inte varför man ska släpa på så himla mkt saker. Men men de kom till användning iaf. Så helt onödigt var det inte iaf.

Nä nu ska jag ta o börja städa, lova ju trots allt min sambo att börja medans han lagar fjädern som gått sönder på bilen.

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...