lördag 24 januari 2009

Hjärnan på högvarv

Sitter och kliar mig i huvudet, känner mig totalt tom bollen.
Har äntligen bestämt mig för att göra en hemsida från början, har prövat frontpage innan men kom på att jag hade dreamweaver i datorn. Så jag startade programmet och tänkte brainstorma ihop en snygg design. Men nu sitter jag här 2 timmar senare och har inte fått ihop en enda bra design, hur f*n gör man?? När jag svansat runt i cyberrymden har jag läst att flera tycker att dreamweaver är mycket lättare än frontpage. Men det vette katten asså. Känner mig så urbota dum just nu. Haha lever verkligen upp till min hårfärg just nu.
Hade brorsan läst detta hade han kommit med svaret: Det e la klart att det inte fungerar för dig, du var ju inte med när de delande ut hjärnorna.
För att göra en lång historia kort så började detta när vi var på Samos hela familjen (Mamma, brorsan, jag, min sambo, hans mamma, syrran och hennes pojkvän) Vi satt på en uteservering och njöt av den vackra kvällen, goda drinkar, havet och att vara utomlands. Idags läget kommer jag inte riktigt ihåg hur allt började, men jag hängde nog inte riktigt med i svängarna - inte pga alkoholen utan mina sk "blond-moments". Brorsan säger: Vart var du någonstans när de delande ut hjärnorna?! Jag svävar tillbaks till verkligheten och jag min nöt, svarar: Vilka hjärnor?!? Gissa om jag får höra det ofta....
Vill verkligen göra en supersnygg hemsida åt mina hundar, hmm det lät konstigt, som jag verkligen kan vara superstolt över. Just nu använder jag mig av en gratissida med färdiga mallar. Smidigt - javisst men det är ju inte jag som gjort den från början. Bara skrivit, lagt in bilder och en egen header visserligen. Funkar än så länge och om hjärnsläppet inte snart försvinner kommer jag använda mig av den sidan i all evighet. Har försökt i nått år att få ihop en egen hemsida, fått till skapliga (enligt mig) layouter, men så fort de kommit ut på nätet så har det inte blivit som jag velat, allt har sett helt annorlunda ut, ramarna (vad de nu heter) har inte varit där de ska och bilderna har inte synts alt varit förstora ( de sistnämnda vet jag ju svaret på men ändå).
Barnen sover sen en tid tillbaks. Boss som hela eftermiddagen har dekoretat husets alla vrån med sina spyor. Misstänker att han ätit nåt som absolut inte här hemma i magen, med tanke på det som fanns med i högarna. Ja jag vet, inte så mysigt att leta bland dem eller ens skriva om det, men måste ju hitta en ev anledning till varför han spyr. Petade i honom sparris och efter det ,peppar, peppar ta i trä (knackar mig i huvudet) så har det inte kommit upp något mer. Nu har han legat på kökssoffan i snart 6 timmar och bara sovit. Inte ens brytt sig om att jag har lagat mat. Vilket inte är likt honom. Annars ska han vara med, matte kan ju tappa ner något på golvet. Under hela middagen låg han nedanför bordet och sov utan att bry sig om att barnen tappa ner lite mat på golvet. Det är inte heller likt vårat matvrak. Så det blir fasta för hans del i dag och så får han börja äta små portioner av kokt ris och kokt fisk i morgon.
Nä nu ska jag försöka samla ihop mina hjärnceller och försöka lista ut hur dreamweaver funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...