fredag 23 januari 2009

Diktsamling

Sen nåt år tillbaka har jag funderat på att ge ut min diktsamling, men tvekat många gånger. Dikterna har känts alldeles för personliga och det har känts som om hela min själ skulle bli så blottad, så naken. Det är ju trots allt dikter skrivna under mitt hela liv, under ljusa men mest mörka perioder i mitt liv. Vad ska folk tycka, kommer de titta snett på mig, ta avstånd från mig när de tagit del av mina tankar?

Med mycke peppning från min mamma och mormor har jag bestämt mig för att ge ut dem. Håller på och försöker välja ut vilka jag vill ha med, försöka designa ett bra omslag och viktigast av allt hitta en bra titel.
Började med allt detta i augusti och arbetade flitigt med att lägga in dikterna i datorn. Men efter nån vecka så slutade jag, hakade upp mig på titeln återigen och alla tankar om ska jag verkligen våga ge ut dem. Ska jag ge ut dem under mitt namn eller under ett pseudonym.
Får ta en sak i taget och koncentrera mig på innehållet så kanske resten löser sig under resans gång. Återkommer när jag allt är klart och berättar var den finns att köpa.

Nä nu ska jag ta tag i bakning och städning. Dock inte samtidigt, fast man önskade att man kunde göra allt på en gång. Morgondagens gäster börjar ramla in redan på förmiddagen imorgon. Så imorgon blir det att gå upp tidigt och koka gröt. Antar att tid för en rikigt lunch inte blir av eftersom alla kommer på olika tider, på rad efter varandra. Avlösning i födelsedagsfabriken. Så det är enligt mig viktigt att få en ordentlig frukost så att barnen och vi står oss på ett tag.
På ett sätt hade det varit skönt om alla kunde komma samtidigt, men så stort hus har vi inte idag och efter min urrensning av köksgeråd gör att det inte finns tillräckligt till alla.

Kramar

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med diktsamlingen. Direkt började min hjärna varva runt med en massa namnförslag. Jag som inte ens vet vad innehållet bjuder ;)
    Gröt till frukost? Bra tips! Vi ska ju också ha kalas i morgon, fast vi blir inte hemma.
    Kram!
    /K

    SvaraRadera
  2. Du ett tips;
    Etiketter är det samlade namnet för en massa inlägg av samma karaktär, tex hundar, barnen, hemmet, kreativitet -och så döper du de inlägg som är i samma genre där. (Lättare att hitta då):)

    SvaraRadera

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...