söndag 25 januari 2009

Meningslöst pladder

...och ingenting mer.

Hände ju inget när jag satt med dreamweaver, poletten ramlade inte ner. Fattar nästan, men bara nästan ännu mindre än vad jag gjorde när jag satte igång programmet. Nu har mitt tålamod gett vika då mina hjärnceller inte vill samarbeta.
Klockan är snart 01:00 kan det bero på det kanske. Borde ta och lägga mig, men jag är inge trött. Borde vara det egentligen med tanke på hur lite sömn jag fick förra natten. Värken verkligen tar kål på mig. Borde kanske söka läkare då värken bara blir värre efter att jag halkade för snart 2 veckor sedan. Men egentligen, vad tjänar det till? De skickar bara hem mig i alla fall med strikta order om vila. Vad då vila, det ordet existerar inte i min hjärna. Kan inte ta det lugnt, måste hålla igång. För sätter jag mig ner och tar det lugnt - ja då gör värken sig påmind och resten säger sig självt.
Walle, ena katten har krypit upp i mitt knä och kör in sina vassa klar i låret, han vill ju bara gosa men himmel och pannkaka vad ont det kan göra. Hundarna har smygit upp i sängen brevid husse och tar upp hela sidan där jag brukar ligga.

Varför ska man ha en himla massa tankar, hade det varit roliga tankar då hade det varit en annan sak. Men när tankarna bara snurrar runt om tråkiga saker som ekonomi, jobb, arbetslöshet, ekonomi, vad ska vi äta i morgon, jobb eller utbildning, städa, tvätta, studielån, ekonomi igen...bla bla bla. Min hjärna sprängs snart. Kan jag inte få ro på tankarna så tar det bara längre tid innan jag somnar. Måste försöka driva ut dessa tankar. Tänk om man kunde ta varje tanke, blåsa upp en stor ballong, stoppa in varje tanke i den och när den är full så sticker man hål på den och poff tankarna är borta. Eller ännu bättre göra så med alla problem så att man kunde leva utan att behöva oroa sig här i livet över ens problem. Vet att mina problem och orosmoln är som en piss i Missisippi jämfört med hur andra människor har det här i världen. Men i min lilla värld kan det i bland växa och bli stora problem. Tänk om man kunde vara som en viss herre och bara slänga allt åt sidan och säga: tagga ner bruden, det ordnar sig.

Nä nu måste jag ta och förflytta mitt sprängfyllda huvud till huvudkudden och försöka sudda ut tankarna, precis som man suddar ut orden från en griffeltavla.

Good night - and don´t let the bedbugs bite U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klottra gärna ner några rader så blir jag så glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...